LITERATURE

"Literature is a power to be possessed, not a body of objects to be studied" (Anonymous)

dilluns, 1 de setembre del 2008

Un llibre: Firmin, Sam Savage

Hola! Avui us porto un dels llibres que he llegit aquest estiu i que, a mi particularment, em va agradar força. Tanmateix, també he de dir que a mesura que el llibre i la narració anava avançant la història em va semblar que el llibre començava a afluixar-se... però bé, si es pren com una lectura per entretenir doncs és una bona novel·la.

Firmin és un ratolí que neix i viu al sòtan d'una llibreria, però ell no és un ratolí qualsevol sino que comença a devorar llibres (primer de tot literalment). Però alhora que es va convertint en una rata culta també es va convertint en una rata solitària: ell rebutja els de la seva pròpia espècie i comença a fantasejar el seu tracte amb els humans... La història ens duu a un gir de la trama i la vida de Firmin canvia, caracteritzant-se cada cop com a més humà.


Com ja he dit, és un llibre entretingut, a estones força divertit, amb encant, però també trist.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

que xulo el dibuix del ratolí!! :)
té pinta d'estar bé. Algun dia te'l demanaré

petons!

Anònim ha dit...

Ara estic llegint el llibre "L'òliba que no sabia udolar", de Robert Fisher & Beth Kelly i està força bé!
Són faules amb "rerefons" ;-)
ja te'l deixaré, si vols. Es llegeix molt ràpid (en un dia- dos ja podria estar llegit)

petons

Mercè ha dit...

Hola Mar! Si, ja m'ha semblat que estava bé el llibre aquest... :) A veure si quan acabi les meves múltiples lectures me'l llegeixo ;)
Petons!

Anònim ha dit...

Hola, jo també m'he llegit Firmin i em va agradar. Crec que és una visió diferent i una mica humanitzar aquest ratolí és una cosa no gaire habitual a la literatura.
Respecte el llibre de la Mar jo també vaig estar mirant-lo però al final el vaig deixar pq amb les opos no vull engrascar-me a llegir altres coses q no siguin de les opos.. però crec que no podré evitar agafar-lo

Rous