LITERATURE

"Literature is a power to be possessed, not a body of objects to be studied" (Anonymous)

dijous, 11 de setembre del 2008

Un llibre: My Place, Sally Morgan

Avui us parlaré del llibre que més m'ha agradat de tots els que m'he llegit durant aquests anys a Filologia Anglesa: My Place de Sally Morgan. Aquest és una autobiografia de l'autora, i ella ens narra com va descobrir el seu passat aborígen australiana i quins són els seus sentiments d'identitat cap a la terra i cap a la seva gent.
És un llibre captivador, en el que vius amb ella com es reconeix diferent per no ser blanca com els altres nens, com ella s'accepta però altres no accepten la seva condició d'aborigen, com per exemple la seva germana. També ens narra totes les vivències amb la seva familia, i es que per a la cultura aborígen els vincles entre la terra i la familia és el més important.
És una història que ens porta alegries, tristeses, i sobretot ens mostra amor cap a una cultura i el voler trobar la pròpia identitat.
Us deixo la dedicatòria cap a la seva familia:
"How deprived we would have been
if we had been willing
to let the things stay as they were.
We would have survived,
but not as a whole people.
We would never have known
our place."

Aquest llibre ha guanyat tres premis: el 1987 es va endur el Human Rights Literature and Other Writing Award, el 1988 Western Australia Week com a obra literària de no-ficció, i el 1990 va guanyar el Order of Australia.


Sens dubte recomano la seva lectura!

8 comentaris:

Anònim ha dit...

hola merçé!!!no et parlaré del llibre..et felicitaré pel teu notableeeee...oeoeoeoeoeeeeee....ara et desitjo molta sort i que aviat trobis feina...enhorabona!!no tinc fotolog i la única manera de enviar.te missatges es per aqui....bon cap de setmana.

Mercè ha dit...

Moltes gràcies!!!
A veure si poses qui ets, que em tens intrigada!! jejeje

Anònim ha dit...

holaaa...de res!!esto..per molt que et digui qui soc no servirá de res,de fet no ens coneixem...

Rous ha dit...

Hola, a mi aquest llibre també em va agradar molt i és un dels llibres que sempre recomano a l'espai de lectures de Can Butjosa.
A més a més és interesant per què de llibres d'altres cultures com la xinesa, japonesa , àrab n'hi ha una pila i mitja però que parlin sobre Austràlia no n'hi ha gaires.. o al menys jo no els conec.
És un llibre per tornar a rellegir algun dia.
Petonets

Mercè ha dit...

Si, a mi també em va agradar per aquesta diferencia, de no haver llegit res sobre Australia i de sobte em vaig trobar amb una cultura i un món totalment nou... i em va agradar :)


Anònim, em semblava que si que ens coneixiem, per això preguntava qui eres ;) buenu buenu, viuré amb l'intriga jeje


Petons!

Anònim ha dit...

hlaaa.....espero i desitjo que tingis sort amb la entrevista,porta alguna cosa blava de vestir...diuen que dona sort.la vida es un pañuelo..pot ser passejant per bcn et veig i et dic...hey!soc la anonima..jajaja...em pots dir yoli,sona millor.muas.

Mercè ha dit...

Hola Yoli! Gràcies pels ànims!! Et quedaries amb mi si em saludes així algun dia jejeje
Petons

Anònim ha dit...

jajaja..ho tindré en compte....ah!recorda que demá fan els tres últims capitols de anatomia de grey per refrescar-nos la memoria...bona niiiiit!!!!