LITERATURE

"Literature is a power to be possessed, not a body of objects to be studied" (Anonymous)

dilluns, 2 de març del 2009

Un llibre: After dark, Haruki Murakami

Primera novel·la que em llegeixo d'aquest autor, i la veritat és que m'ha deixat molt bon sabor de boca. After dark és un llibre que enganxa, una història d'una nit qualsevol on succeeixen una sèrie de fets que lliguen a uns personatges. Aquest és l'argument de la contraportada del llibre:

"S'acosten les dotze en un restaurant desangelat que obre tota la nit; la Mari beu un cafè a poc a poc i llegeix una novel·la. Només interromp la lectura quan un jove s'asseu a la seva taula: és en Takahashi, un amic de la seva germana que toca en un grup de jazz i l'ha reconeguda. Tots dos han perdut l'últim tren i han de passar la nit fora de casa: en Takahashi assajarà fins que surti el sol, i a la Mari ja li està bé seure al bar, llegir, fumar i beure fins que surti el primer tren del matí.

A casa, la germana de la Mari, l'Eri, dorm profundament des de fa dos mesos, talment una bella dorment. A fora, les llums de neó il·luminen la nit i en les pauses de les converses es palpa l'ànim boirós de l'insomni. És de nit i les possibilitats són infinites".

3 comentaris:

Mar ha dit...

Hola Mercè,
si t'interessa, el dia 17 de març l'escriptor H. Murakami ve a la biblio a fer una xerrada. Segurament q serà tan multitudinària com la que vau venir l'altre cop, jejeje.
Jo encara no he llegit res d'aquest autor.

Ens veiem,

Mar

Rous ha dit...

Hola
jo m'he llegit uns quants llibres d'aquest autor: tokio blues, kafka a la platja, sacuce ciego-mujer dormida.. i aquest d'after dark també i no recordo si algun més ... Aquest últim em va agradar encara que és una mica com monoton.. el de kafka a la platja és el que més m'ha agradat de tots i el de tokio blues també...
El dia 17 a la biblio pot ser una pasada.. ays.. y a mi em toca treballar..

Mercè ha dit...

Ja intentaré anar-hi. A quina hora serà?
Jo vull llegir-me més d'aquest autor, perquè aquest llibre em va agradar força per com està narrat, i la història en si.